Start Aktualności

DZIEŃ LICZBY PI

14 marca obchodziliśmy matematyczne święto: Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Data ta została wybrana nieprzypadkowo, gdyż w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14 (miesiąc – dzień), co stanowi przybliżoną wartość liczby Pi. Obecnie w obchody włączają się miłośnicy matematyki z różnych zakątków świata. W naszej szkole była to II edycja, podczas której uczniowie wzięli udział w trzech różnych konkursach:

1) dla klas I-III – na wykonanie ślimaka z cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi,

2) dla klas IV-VIII – na zapamiętanie i wyrecytowanie jak największej ilości cyfr po przecinku liczby Pi,

3) dla klas IV-VI – pisemny konkurs wiedzy matematycznej: „Pi razy drzwi”.

Nasi Mali Twórcy Ślimaka Pi przynieśli aż 11 zwierząt, które ozdobiły szkolny korytarz. Oto laureaci:

I miejsce: Michalina Kowalczyk, Andrzej Jażdżewski

II miejsce: Filip Rokita, Maciej Wałaszewski, Marcel Zaparucha, Bartosz Wojciechowski,

III miejsce: Aniela Tykvenko, Lena Tarka, Oliwier Kaczorowski, Piotr Szaciłło, Witold Gabiuch.

Wśród uczniów klas starszych „Mistrzem Pamięci Liczby Pi” została Martyna Kamińska z kl. VII, która zapamiętała aż 74 cyfry z rozwinięcia dziesiętnego Pi. Kolejne miejsca zajęli: Michał Nowak (60 cyfr, II miejsce) i Aleksandra Wojciechowska (56 cyfr, III miejsce).

W konkursie wiedzy matematycznej „Pi razy drzwi” wyniki przedstawiają się następująco:

Klasa IV –  I miejsce: Zuzanna Wieluńska, Aleksandra Wojciechowska, Laura Magierowska

Klasa V – I miejsce: Martyna Wudarczyk, II miejsce: Szymon Kamiński i Paweł Chmiel

Klasa VI – I miejsce: Karol Wilga, II miejsce: Bartosz Brodowski i Natalia Kozłowska.

Wszyscy wyróżnieni uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe. Organizatorkami konkursów były nauczycielki matematyki: Joanna Chudek i Emilia Kaczorowska.

Serdecznie gratulujemy laureatom i zachęcamy do udziału w kolejnych edycjach! : )

Oprac.: E. Kaczorowska

 

Więcej…

 

PRAWDZIWY OBRAZ DYSLEKSJI W POLSCE?

Poniżej 15 procent. Czy rzeczywiście tylko taki odsetek uczniów  mierzy się w Polsce z dysleksją? Taki obraz wyłania się z  oficjalnych danych. Jednak w praktyce ten odsetek może być potężnie  niedoszacowany. Wskazują na to rezultaty Ogólnopolskiego Testu Dysleksji, zorganizowanego przez serwisy edukacyjne Dyktanda.pl [2] oraz  ZDAY [3], pod patronatem m.in. Fundacji Języka Polskiego. Właśnie opublikowano raport przedstawiający zebrane dane.
PRAWDZIWY OBRAZ DYSLEKSJI W POLSCE?

Wyniki Ogólnopolskiego Testu Dysleksji {mają szansę|mogą] diametralnie zmienić postrzeganie dysleksji w naszym kraju. W pierwszej, jesiennej edycji testu wzięło udział niemal 4 tys. uczniów. I aż połowa badanych przejawiała symptomy dysleksji! Skąd biorą się te rozbieżności? To efekt braku świadomości w naszym społeczeństwie. Nie wiemy, jak rozpoznawać symptomy, a często też obawiamy się diagnozy. Tymczasem dysleksja wcale nie jest powodem do wstydu, ani nie przekreśla szans. Wręcz przeciwnie - zdając sobie sprawę z trudności, z jakimi zmaga się uczeń, można skutecznie pomagać mu osiągnąć jego cele.

CO CZYNI TEN RAPORT WYJĄTKOWYM?

Raport “Dysleksja [4] w Polsce w 2023 r.” kieruje nowe światło na to zaburzenie. Prezentuje dane zgromadzone na szerszą niż kiedykolwiek wcześniej skalę. Zawiera nie tylko ogólny rezultat, ale także skrupulatne analizy, dzięki którym możemy zrozumieć specyfikę dysleksji w poszczególnych grupach wiekowych i obszarach życia i nauki. Wskazuje na potrzebę większej uważności oraz zmiany sposobu traktowania dysleksji w naszym społeczeństwie. Bo wygląda na to, że wcale nie jest to marginalny problem.

DLACZEGO TO TAKIE WAŻNE?

Trzeba pamiętać, że niezdiagnozowana i pozostawiona samej sobie dysleksja może utrudniać nie tylko naukę, ale i codzienne funkcjonowanie. Z tego właśnie powodu celem testu było możliwie wczesne wyłapanie oznak dysleksji wśród uczniów. Wysoki rezultat stanowił dla ucznia i rodziców sygnał, że warto udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej. A to z kolei umożliwia skuteczniejsze wsparcie naszych dzieci.

JAK MOŻESZ WYKORZYSTAĆ TĘ WIEDZĘ?

* Pobierz bezpłatnie Raport: Zapraszamy do odwiedzenia strony https://zday.pl/dysleksja/#raport i pobrania pełnego raportu. To bezcenne źródło wiedzy dla rodziców, nauczycieli i pedagogów!
* Podziel się wiedzą: Zachęcamy szkoły, urzędy i wszystkie zainteresowane instytucje do publikowania informacji o raporcie na swoich stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych.
Razem możemy zwiększyć świadomość na temat dysleksji!
* Podejmij działanie - wykonaj test: Nie wiesz, po czym poznać pierwsze oznaki dysleksji u Twojego dziecka? Bez obaw, na szczęście Test Dysleksji jest ponownie dostępny. Bezpłatnie! Pod tym linkiem znajdziesz instrukcję wypełnienia testu:
https://zday.pl/dysleksja/#test [5]  Uzyskany wynik warto potraktować jako wskazówkę, czy zalecana jest wizyta w poradni psychologiczno-pedagogicznej. A im wcześniej rodzice reagują na pojawiające się symptomy, tym lepiej dla dziecka.

Wszystkie dzieci zasługują na pełen wachlarz możliwości rozwoju i sukcesu – a zrozumienie dysleksji to kluczowy element tej układanki. Razem możemy zrobić dużo dobrego dla edukacji w Polsce!

Z poważaniem,
Zespół Zday.pl

[1] https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1LL_1-kBHhIbGVQSLmVVB2W44Fn7DQDdc
[2] http://dyktanda.pl
[3] https://zday.pl/
[4] https://zday.pl/dysleksja/
[5] https://zday.pl/dysleksja/#test
[6] https://unsubscribe.zdayonline.com.pl/

 

KOSZYKÓWKA

16 marca w SP w Nowym Dworze  odbyły się mistrzostwa gminy Kwidzyn w piłce koszykowej . W kategorii starszych chłopców zajęliśmy I miejsce.  Naszą szkołę reprezentowali : Kamil Kiepulski, Wiktor Kiepulski, Mateusz Tereszkiewicz, Kamil Grabiec, Michał Maścianica.

Opracował: Tomasz Serafin

 

Sukces naszych uczniów

Miło nam poinformować o sukcesie naszych uczennic z klasy IV w Wojewódzko – Metropolitarnym Konkursie  Biblijnym im. Sługi Bożego kard. Augusta Hlonda „Księga Wyjścia” – Etap Powiatowy. Aleksandra Wojciechowska otrzymała trzecie miejsce, natomiast Laurze Magierowskiej przyznano wyróżnienie. Pozostali uczniowie -  Zuzanna Wieluńska, Piotr Szaciłło, Aniela Tykvenko i Oliwia Szawardak otrzymali udział. Wszyscy uczniowie zostali nagrodzeni.

Serdecznie gratulujemy!

 

DZIEŃ OTWRTY SZKOŁY

9 marca 2024 roku przyszli pierwszoklasiści i ich rodzice uczestniczyli w Dniu Otwartym naszej szkoły. Zostali powitani przez Dyrektora szkoły P. Alinę Urbańską, a następnie zapoznani z harmonogramem uroczystości, który przedstawiła organizatorka spotkania P. Anna Ronowska. Następnie obejrzeli występ artystyczny przygotowany przez uczniów. Taniec hip-hop zaprezentowała uczennica klasy VII Weronika Wałaszewska, grę na klarnecie Oliwia Krupa,                    a na keyboardzie Oliwier Kaczorowski- uczniowie klasy III. W wykonaniu uczennic klasy IV Zuzanny Wieluńskiej i Aleksandry Wojciechowskiej usłyszeli piękne wykonanie piosenki „Ramię w ramię”. Po występach odbyło się zwiedzanie szkoły oraz zajęcia tematyczne dla przyszłych uczniów. Największe wrażenie zrobił na dzieciach „ magiczny dywan” oraz tablica interaktywna. Chętnie uczestniczyli w zajęciach plastycznych, bibliotecznych i sportowych. Wykazywali się także znajomością języka angielskiego. Wiele radości sprawiło im dekorowanie babeczek, które były przygotowane w świetlicy szkolnej. Rodzice w tym czasie zostali zapoznani z ofertą szkoły oraz mogli obejrzeć szkolne kroniki. Na zakończenie tego szczególnego dnia dzieci otrzymały upominki, które ufundował Wójt Gminy Kwidzyn P. Dariusz Wierzba.

Oprac. A. Ronowska

 

Więcej…

 

Sukces uczennicy klasy VII Justyny Browalskiej

Miło nam poinformować, że uczennica klasy VII Justyna Browalska osiągnęła w tym roku szkolnym ogromny sukces. Została laureatką Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa pomorskiego w roku szkolnym 2023/ 2024 organizowanego przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w Gdańsku.
Jesteśmy z Ciebie dumni, Justyno! Przyniosłaś szkole ogromny zaszczyt.
Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów!

Miło nam poinformować, że uczennica klasy VII Justyna Browalska osiągnęła w tym roku szkolnym ogromny sukces. Została laureatką Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa pomorskiego w roku szkolnym 2023/ 2024 organizowanego przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w Gdańsku.

Jesteśmy z Ciebie dumni, Justyno! Przyniosłaś szkole ogromny zaszczyt.

Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów!

 

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

1 marca przypada Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Również i w tym roku delegacja naszej szkoły udała się na miejsce obchodów. W Kwidzynie uroczystości odbyły się w czterech miejscach: przy tablicy pamięci na I Liceum Ogólnokształcącym, na skwerze Żołnierzy Wyklętych, na skwerze im. Konfederatów Obrony Wiary i Ojczyzny oraz w kwidzyńskiej katedrze.

Głównym punktem kwidzyńskich obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych było spotkanie na skwerze im. Konfederatów Obrony Wiary i Ojczyzny w Marezie Tam odbył się uroczysty apel, podczas którego uczestnicy wspólnie odśpiewali „Rotę”. Po uroczystych przemówieniach delegacje złożyły kwiaty pod tablicą upamiętniającą Konfederatów z Marezy.

 

#LaboratoriaPrzyszłości

Uczestnicy Szkolnego Koła Filmowego na ostatnich zajęciach uczyli się animacji poklatkowej (ang. stop motion). Jest to  animacja  stworzona na podstawie klatek będących zdjęciami. Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty – zmienia ich położenie względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów (obiektem może być dowolny kształt linearny, płaski, albo przestrzenny). Po połączeniu klatek animowane obiekty wyświetlane w formie filmu sprawiają wrażenie ruchu. Uczniowie, aby wykonać napis składający się z ich imion wykonywali ok. 100 zdjęć.  Efekty pracy były zdumiewające.
oprac. M. Dolatta

 

 
Więcej artykułów…
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sonda
Twój ulubiony przedmiot
 
Szukaj
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 1 gość